středa 6. prosince 2017

Když se vdává svatební koordinátorka. Svatební expo

Nejdůležitější je v organizaci svatby určit tři věci:

1. Datum svatby
2. Místo na obřad
3. Místo na svatební hostinu.

Jakmile máte tyto tři body hotové, další proces bude snadnější.

Nina a její snoubenec už tyto tři pozice mají. Z pochopitelných důvodů nebudu tady uvádět přesné datum ani místa, jen řeknu, že to nebyla zrovna jednoduchá volba, jelikož je pro svatební koordinátorku mnohem těžší se rozhodnout.


Za prvé, víme klady a zápory různých ročních období. Zimní svatby nejsou tak krásné, jako letní, ale vyjdou levněji. Letní svatby jsou jednodušší z hlediska organizace. Podzimní svatby nabízejí spoustu možností co se týče dekorací, dokonce příroda je v tom na vaší straně. Na jaře naopak všechno kvete, zejména třešně... Takže zvolit si jen jedno datum není zrovna nejjednodušší úkol.


Arman wedding

Za druhé, známe klady a zápory jednotlivých matrik a míst na obřad. Třeba Staroměstská radnice je hodně oblíbená a proto se tam musíte hlásit co nejdříve, ale potom nemusíte nikam na focení, když už jste v centru Prahy na nejkrásnějším náměstí. Na matrice na Praze 3 pracují opravdu příjemné dámy a jsou tam i varhany. Na zámcích kolem Prahy jsou opravdu pohádkové kulisy, ale musíte nějak vyřešit problém s dopravou...   Opět to není jednoduché...

Arman wedding

Za třetí, známe klady a zápory různých restaurací. V jedné je skvělé jídlo, ale nemají nápojové balíčky. Ve druhé je výborná nabídka nápojových balíčků, ale nesmíte přinést vlastní tvrdý alkohol, ve třetí je báječné jídlo a nápoje jsou v pohodě, ale za servírování dortu účtují 50 Kč/os. Ve čtvrté všechno je, jak má být, až na to, že po celém sále jsou sloupy. Pátá je naprosto perfektní, ale číšnici  tam jsou naprosto nemožní. Šestá je jasná volba, ale vejde se tam jen 20 lidí...

Arman wedding


A proto datum, místo na obřad a místo na hostinu si Nina hledala opravdu pečlivě. S mojí pomocí, samozřejmě :) Ale máme to, a to je to nejdůležitější.

A teď už můžete postoupit a začít se domlouvat s dalšími dodavateli. A v tomto okamžiku nám přišel vhod svatební veletrh Svatební expo.
Každý rok v Praze pobíhá několik svatebních veletrhů, ale my obvykle chodíme jenom na dva: Svatební expo, které se koná v listopadu, a Svatební dny, které se konají v lednu. Každoročně se v Praze objeví spousta nových svatebních dodavatelů a tyto veletrhy jsou skvělou příležitosti k seznámení, vyměně kontaktů, vyhledávání nových míst na hostinu nebo originálních cukrářství.

Letos jsme se Expa poprvé zúčastnily ne jako svatební organizátorky, ale jako nevěsta a její nejlepší kamarádka.



Proč jsou tyto veletrhy prospěšné, zejména pro nevěsty, které se rozhodly, že svoji svatbu budou organizovat samy?

Za prvé, zde můžete uvidět hned několik desítek dodavatelů svatebních služeb na jednom místě. Za druhé, můžete se s nimi seznámit, promluvit si s nimi, zeptat se na ceny a podmínky, ohodnotit jejich práci. Za třetí, během veletrhů se pořádají přehlídky svatebních šatů od různých svatebních salonů, takže nevěsty si mohou šaty prohlédnout na modelkách.



Nina se samozřejmě dívala na šaty :) Některé svatební salony dávají návštěvnicím veletrhů poukázky na slevy, což se může hodit, až se rozhodnete koupit nebo půjčit si šaty. Slevové kupóny můžete dostat i od klenotníků, kterých je na veletrzích obvykle také hodně. 


Koukaly jsme i na další dodavatele. Například jsme se seznámily s novou, velmi příjemnou fotografkou a Nina se dokonce zúčastnila losování předsvatebního focení zdarma :)

Takže pokud se chystáte vdávat a chcete si organizovat svatbu samostatně, doporučuji navštívit svatební veletrh. Získáte tam spoustu užitečných informací, možná najdete inspiraci na dekorace nebo dort, anebo naopak zjistíte, jak složitý a časově náročný proces na Vás čeká a začnete shánět svatební organizátorku ;)  

Žádné komentáře:

Okomentovat